Numele lui Dumnezeu

Stând și urmărind un clip care expunea unele din numele lui Dumnezeu, n-am putut să nu mă gândesc la semnificația numelui, numelor și măsura în care ele reflectau caracterul persoanei în cauză în timpurile biblice. Privind puțin superficial și în viteză (cum suntem obișnuiți), părea puțin ciudat numele cu care Dumnezeu se prezintă lui Moise, nume pe care îi cere lui Moise să-l transmită evreilor robi în Egipt: Eu sunt Cel ce sunt. Putea să se prezinte făcând referire la atâtea și atâtea din caracterul Lui. Și totuși, în înțelepciunea Sa supremă și desăvârșită, alege numele acesta. Imediat mintea mi-a fugit la o posibilă întâlnire dintre un evreu și un canaanit sau un egiptean sau din orice alt neam. Când se pune problema „Cine e Dumnezeul tău?”, evreul are răspunsul simplu „Dumnezeul meu e Cel care este. Câtă putere în afirmația acesta simplă! Între zeul apei, al cerului, al pământului, al soarelui, și a mai știu eu ce, Unul singur ESTE. Dar persistă în mintea mea întrebarea: este El Cel ce este în viața mea? Dacă mi se pune întrebarea „Cine e Dumnezeul tău?”, pot eu răspunde fără ezitare că doar El este Dumnezeu al vieții mele? De aici a început aventura de descoperire a numelor lui Dumnezeu… Și abia aștept să mă afund în linia aceasta de studiu.

