Stejarul din ghindă

Stejarul din ghindă

Cred că Dumnezeu a legat mai multe lucruri cu care am intrat în contact în ultima perioadă și m-a ajutat să înțeleg tot mai bine credința: citatul din postarea anterioară, faptul că primăvara aceasta am decis să încerc să plantez câteva semințe în ghiveci pentru a învăța „grădinărit”, timpul mai mult pe care am avut privilegiul să îl petrec în natură și poate alte multe bucăți de care nici măcar nu sunt conștientă din puzzle-ul minții mele.

O propoziție m-a intrigat și mi-a rămas în minte. Mai mult decât atât, cred că am înțeles ceva din semnificația ei. La fel de sigur precum stejarul se află în ghindă, și darul lui Dumnezeu se află în făgăduința Sa. Dacă primim făgăduința, avem darul. Citind contextul, constat că e ciudat. Serios.
Ce vreau să spun cu asta? Citesc întâi că toate făgăduințele lui Dumnezeu sunt condiționate. Știu rațional că trebuie să fie adevărat. Dar de ce trebuie să fie toate condiționate? Nu ar trebui ca Dumnezeu să ne ofere (cel puțin) unele daruri necondiționat?

Continuă apoi spunând: Dacă suntem dispuși să împlinim voia Sa, toată tăria Lui este a noastră. Asta e o făgăduință minunată. Dar de ce e scrisă aici? Care e legătura cu ceea ce spunea înainte? Putem înțelege că una din condițiile pentru împlinirea făgăduințelor e o dispoziție de a împlini voia Lui. Wow! Dar nu se finalizează aici ideea.

Urmează o altă propoziție simplă, dar pe care n-am înțeles-o mult timp: Orice dar ar promite [Dumnezeu], se află în promisiunea însăși. Cum adică darul se află în făgăduință? Dacă am primit o făgăduință, logica spune că am o făgăduință. Credința însă pare să vadă lucrurile altfel… Cum? Aparent, credința vede în ghindă un stejar…Am fost educată pe profil real. Am învățat să „cred” ceea ce pot verifica și răsverifica. Acum îmi dau seama că am nevoie să fiu (re)educată de un alt Profesor. Cel mai probabil, El deja face asta.

Și, ceea ce m-a făcut să înțeleg totul: La fel de sigur precum stejarul se află în ghindă, și darul lui Dumnezeu se află în făgăduința Sa. Dacă primim făgăduința, avem darul.
Asta pare să spună că, dacă promisiunea primirii unui stejar e echivalentă cu o ghindă. Fiecare făgăduință a Domnului e o ghindă. Dacă o credem, practic avem stejarul în mâinile noastre. Asta implică o definiție foarte practică a credinței. Faptul că eu cred o făgăduință înseamnă că voi acționa într-un anume fel. Dacă eu cred că voi avea un stejar, nu ajunge doar să privesc ghinda, așteptând. Am și eu o parte de făcut pentru împlinirea făgăduinței.

Primăvara aceasta, am pus în câteva ghivece cu pământ semințe cu speranța credința că ele vor răsări și voi avea parte de plăntuțe frumoase în locuință și poate chiar o mini-recoltă. Ceea ce m-a surprins atunci, și a servit ca lecție și în plan spiritual, a fost nerăbdarea mea. Abia pusesem semințele în pământ, că deja voiam să le văd încolțite a doua zi. Mă așteptam să crească mai repede decât puteau ele să crească. Mai repede decât ar fi fost sănătos pentru ele să crească. Domnul știe exact de cât timp are nevoie fiecare plăntuță pentru a se dezvolta și lasă ca așa să se dezvolte ea.

De ce să nu extrapolez însă aceeași lecție în dreptul făgăduințelor lui Dumnezeu? Pentru că Dumnezeu îmi transmite prin inspirație că așa e. Că făgăduința e o sămânță. Are nevoie de anumite condiții pentru a crește (ce minunat că tot natura îmi spune că Domnul dă majoritatea condițiilor necesare dezvoltării ei…). Mulțumesc Domnului că mă învață să văd un stejar în ghindă. Că mi-a ilustrat practic nevoia mea de răbdare în vederea împlinirii făgăduințelor Lui. Că tot El a pus nutrienții în sol, apa în nor pentru ca să plouă și soarele pe cer să dea căldură și lumină, toate indispensabile dezvoltării ghindei în stejar.

Te invit și pe tine să crezi și să acționezi în vederea împlinirii făgăduințelor pe care Domnul ți le dă în fiecare zi! Asta înseamnă să te comporți ca și cum stejarul e deja al tău. Pentru că e, prin credință și prin harul Lui!

P.S. De curiozitate, și poate cu dorința de a planta un stejar, am căutat să aflu cum obțin un stejar dintr-o ghindă. E un proces deosebit de interesant! Dacă vrei și tu să-ți plantezi un stejar, ai aici un articol detaliat despre asta. Și mai jos un videoclip care îți arată o parte din procesul de creștere a unui stejar din ghindă.

