Versete utile pentru sarcină și naștere

Da, familia noastră este mai bogată cu un membru. Încă nu putem să ținem în brațe acest bebeluș, dar este o parte importantă a familiei noastre, chiar în perioada aceasta, când crește în burtica mamei lui.

Imediat după ce am aflat că așteptăm un bebe, am luat Internetul cu asalt în căutare de informații. Cele mai importante lucruri pe care le-am învățat de atunci și până acum sunt legate de lecțiile spirituale care pot fi și merită să fie învățate în perioada sarcinii și în experiența nașterii.

Rareori am auzit despre sarcini atât de ușoare precum am fost eu binecuvântată să am parte până acum. E nevoie însă să mă lupt cu mine pentru a nu mă îngrijora, pentru a avea credință că totul va fi bine până la sfârșit. E nevoie să caut și să memorez făgăduințe pentru a le avea în minte pe măsură ce momentul nașterii se apropie… Îmi doresc ca aceleași făgăduințe să îmi fie citite sau recitate de soțul meu când eu nu voi mai avea puterea de a mă gândi la ele.

versetesarcina_imagini2
Iată, fiii sunt o moştenire de la Domnul, rodul pântecelui este o răsplată dată de El.
Psalmul 127:3
Suntem martori ai unei minuni: o viață nouă care crește. Sunt uimită de câte ori mă gândesc la această ființă mică și neajutorată, care deja are o personalitate proprie și o voință proprie, în ciuda faptului că depinde cu totul de mine pentru a trăi. Cert e că ne simțim bogați cu comoara aceasta încredințată nouă…
ps139
Tu mi-ai întocmit rărunchii,
Tu m-ai ţesut în pântecele mamei mele:
Te laud că sunt o făptură aşa de minunată.
Minunate sunt lucrările Tale
şi ce bine vede sufletul meu lucrul acesta!
Trupul meu nu era ascuns de Tine
când am fost făcut într-un loc tainic,
ţesut în chip ciudat, ca în adâncimile pământului.
Când nu eram decât un plod fără chip, ochii Tăi mă vedeau
şi în cartea Ta erau scrise toate zilele care-mi erau rânduite,
mai înainte de a fi fost vreuna din ele.
Cât de nepătrunse mi se par gândurile Tale, Dumnezeule,
şi cât de mare este numărul lor!
Dacă le număr, sunt mai multe decât boabele de nisip.
Când mă trezesc, sunt tot cu Tine.

Psalmul 139:13-18

Cel mai cunoscut set de versete când vine vorba de copii, de viața nouă care crește în pântece. Noi îl iubim pe copilașul nostru chiar înainte de a fi născut, dar, mai mult decât asta, vreau să înțeleg eu însămi și să îi transmit că dinainte ca eu să știu de existența lui, Dumnezeu deja îl cunoștea. Deja îl iubea. Deja mintea divină gândise un plan pentru viitorul acestui „plod fără chip”. Într-adevăr, ce minunată e această lucrare a lui Dumnezeu de a face o persoană întreagă dintr-o celulă, dintr-un ghemotoc de substanțe. Cum să atribui miracolul acesta hazardului?

versetesarcina_imagini8

Femeia, când este în durerile naşterii, se întristează, pentru că i-a sosit ceasul, dar, după ce a născut pruncul, nu-şi mai aduce aminte de suferinţă, de bucurie că s-a născut un om pe lume.
Ioan 16:21
Nu am experimentat niciodată durerile nașterii, dar nu mai e mult până atunci. Unele mămici mi-au spus despre cât de grea este această experiență. Altele au fost binecuvântate cu o naștere mai ușoară. Nu știu de ce voi avea eu parte, dar cred că și asta e în mâna Domnului. Și făgăduința aceasta mă asigură că, indiferent cât de grele vor fi acele momente, bucuria de a-mi ține bebelușul în brațe mă va face să uit orice suferință.
versetesarcina_imagini9Îmi amintesc de Tine în așternutul meu;în timpul străjilor nopții cuget la Tine.Căci Tu ești ajutorul meu,strig de bucurie la umbra aripilor Tale!Sufletul meu este lipit de Tine,dreapta Ta mă sprijină.
Psalmul 63:6-8 NTR
De câteva săptămâni bune experimentez un somn ciudat. Deseori întrerupt, uneori absent cu totul. Tendința mea e să mă întorc de pe o parte pe alta până reușesc din nou să adorm. Vreau ca, memorând acest verset, să îmi amintesc în acele momente, care pot fi frustrante că e și asta o ocazie să meditez la binecuvântările pe care le-am primit, să Îi mulțumesc lui Dumnezeu că sunt „la umbra aripilor Sale”. Și eu, și bebelușul.
versetesarcina_imagini10
Căci Dumnezeu nu ne-a dat un duh de frică, ci de putere, de dragoste şi de chibzuinţă.
2 Timotei 1:7
Sunt atât de multe motive de îngrijorare sau frică legat de naștere… Și, dacă ești însărcinată, îți trec probabil și ție prin minte cum mi-au trecut și mie. Indiferent dacă ai o sarcină ușoară sau una cu complicații, mereu mintea poate găsi motive de frică. Dar „duhul de frică” nu e de la Dumnezeu. (Dragostea izgonește frica.) Roagă-te ca frica să fie alungată din mintea ta oridecâte ori te amenință și cere acel duh „de putere, de dragoste și de chibzuință” să te ia în stăpânire. Cât de mult îmi place că este inclusă și chibzuința între lucrurile care iau locul fricii. Pentru că sunt convinsă că o credință reală include chibzuința.
versetesarcina_imagini19
Şi aruncaţi asupra Lui toate îngrijorările voastre, căci El însuşi îngrijeşte de voi.
1 Petru 5:7
versetesarcina_imagini29
Nu te teme, căci Eu sunt cu tine; nu te uita cu îngrijorare, căci Eu sunt Dumnezeul tău; Eu te întăresc, tot Eu îţi vin în ajutor. Eu te sprijin cu dreapta Mea biruitoare.
Isaia 41:10
Pentru că am tendința de a mă îngrijora, e nevoie de mai mult decât un singur verset care să mă ajute să lupt cu această slăbiciune a mea.
Nu e minunat că El însuși are grijă de mine, de noi? Ce frumos că vrea să ia asupra Lui toate îngrijorările mele… Că promite să îmi vină în ajutor.
versetesarcina_imagini11
Nu ţi-am dat Eu oare porunca aceasta: ‘Întăreşte-te şi îmbărbătează-te’? Nu te înspăimânta şi nu te îngrozi, căci Domnul Dumnezeul tău este cu tine în tot ce vei face.”
Iosua 1:9
În ultimele săptămâni am citit istoria poporului Israel de la Exod la intrarea în Canaan. Chiar ieri citeam primele capitole din Iosua. E ușor să spunem că Iosua văzuse felul în care Domnul îi condusese până acolo și era normal să aibă credință. Totuși Dumnezeu vede necesar să îi spună de o mulțime de ori să se întărească, să nu îi fie teamă, să îl asigure din nou și din nou că va fi cu el. Iosua avea făgăduința clară că vor cuceri Canaanul, țara făgăduinței. Nu am și eu atâtea făgăduințe că Domnul îmi vrea binele, că nu lasă nimic peste puterile mele să apară în viața mea, că mă iubește, că mă poartă pe brațe? Totuși, stând pe malul Iordanului, gata să înfrunt provocarea nașterii și, apoi, marea provocare de a fi mamă, am nevoie să aud din nou și din nou: „Nu te înspăimânta! Sunt cu tine!”
versetesarcina_imagini12
Pot totul în Hristos, care mă întăreşte.
Filipeni 4:13
Cred că nu e nevoie să explic prea mult de ce am ales și acest verset să facă parte din lista aceasta. Vreau să țin minte că în Hristos pot să fiu curajoasă în fața durerilor nașterii. În El, pot să fac față orelor de travaliu care pot fi multe sau puține. În El, pot să învăț ce înseamnă să sacrific orice e nevoie pentru binele copilașului meu. Prin harul Lui, pot accepta o naștere altfel decât ceea ce consider acum că e idealul pe care mi-l doresc. Pot totul. Doar în El.
versetesarcina_imagini13
Veniţi la Mine, toţi cei trudiţi şi împovăraţi, şi Eu vă voi da odihnă.
Matei 11:28
versetesarcina_imagini21
El dă tărie celui obosit şi măreşte puterea celui ce cade în leşin. Flăcăii obosesc şi ostenesc, chiar tinerii se clatină; dar cei ce se încred în Domnul îşi înnoiesc puterea, ei zboară ca vulturii; aleargă, şi nu obosesc; umblă, şi nu ostenesc.
Isaia 40:29-31
Ești obosită? Împovărată? Dacă nu ești acum, ai toate șansele să fii după ce vei naște. Cel puțin așa mi s-a spus de către toată lumea. Ca urmare, am ales să memorez versetele acestea de acum, indiferent dacă voi avea nevoie de ele în travaliu sau după naștere.
versetesarcina_imagini14
Nu vă îngrijoraţi de nimic, ci, în orice lucru, aduceţi cererile voastre la cunoştinţa lui Dumnezeu, prin rugăciuni şi cereri, cu mulţumiri. Şi pacea lui Dumnezeu, care întrece orice pricepere, vă va păzi inimile şi gândurile în Hristos Isus.
Filipeni 4:6.7
versetesarcina_imagini25
Celui cu inima tare, Tu-i chezăşuieşti pacea; da, pacea, căci se încrede în Tine. Încredeţi-vă în Domnul pe vecie, căci Domnul Dumnezeu este Stânca veacurilor.
Isaia 26:3-4
versetesarcina_imagini30
Vă las pacea, vă dau pacea Mea. Nu v-o dau cum o dă lumea. Să nu vi se tulbure inima, nici să nu se înspăimânte.
Ioan 14:27
Nu am voie să uit la niciun pas că poverile și cererile mele, odată aduse la cunoștința lui Dumnezeu, trebuie să fie lăsate în grija Lui, pe baza încrederii pe care o am în El. Doar așa pacea Lui îmi va umple inima și mintea…
versetesarcina_imagini15
El Îşi va paşte turma ca un Păstor, va lua mieii în braţe, îi va duce la sânul Lui şi va călăuzi blând oile care alăptează.
Isaia 40:11
Isus e Păstorul cel bun. Și Isaia îmi amintește că Păstorul e grijuliu și blând cu mieii și cu oile care au miei. Îmi place și îmi aduce liniște să mă gândesc la Isus, ca Păstor, care ține pe bebelușul nostru în mâinile Lui, chiar înainte de a fi născut. Și să mă gândesc la blândețea cu care mă abordează pe mine, care voi avea în grijă în curând acest mielușel.
versetesarcina_imagini16
„Mai înainte ca să te fi întocmit în pântecele mamei tale, te cunoşteam, şi mai înainte ca să fi ieşit tu din pântecele ei, Eu te pusesem deoparte şi te făcusem proroc al neamurilor.”
Ieremia 1:5
Nu știu dacă planul Domnului pentru copilașul nostru nenăscut este ca el să fie proroc, dar știu că, la fel cum Ieremia fusese pus deoparte pentru o lucrare specială prin darurile puse în el, și micul membru al familiei noastre este întocmit cu daruri speciale, este cunoscut și iubit de Dumnezeu și pus deoparte pentru o misiune în lumea aceasta.
Ce privilegiu să urmărim cum va crește și vor deveni evidente unele din aceste daruri!
Ce călătorie aceea de a-l ajuta să descopere locul pentru care a fost pus deoparte din pântece!
versetesarcina_imagini17
Pe Tine mă sprijin, din pântecele mamei mele. Tu eşti binefăcătorul meu încă din pântecele mamei; pe Tine Te laud fără-ncetare.
Psalmul 71:6
Sunt atât de multe lucruri care ar fi putut să meargă rău pe parcursul sarcinii… Doar Dumnezeu știe de câte pericole am fost păziți prin îngerii Lui… De aceea, toată lauda și slava să fie a Lui! De aceea, vreau să îl învăț pe bebeluș cu cântări de laudă chiar din pântecele mamei.
versetesarcina_imagini18
Şi El mi-a zis: „Harul Meu îţi este de ajuns, căci puterea Mea în slăbiciune este făcută desăvârşită.” Deci mă voi lăuda mult mai bucuros cu slăbiciunile mele, pentru ca puterea lui Hristos să rămână în mine.
2 Corinteni 12:9-10
Sunt slabă și vulnerabilă în unele puncte? Am făgăduința că am harul Lui. Cu cât mă simt mai slabă, cu atât puterea Lui poate lucra mai mult în mine, dacă mă las în mâna Lui.
versetesarcina_imagini20
Ascultaţi-Mă, casa lui Iacov şi toată rămăşiţa casei lui Israel, voi, pe care v-am luat în spinare de la obârşia voastră, pe care v-am purtat pe umăr de la naşterea voastră: până la bătrâneţea voastră Eu voi fi Acelaşi, până la cărunteţele voastre vă voi sprijini. V-am purtat şi tot vreau să vă mai port, să vă sprijin şi să vă mântuiesc.
Isaia 46:3-4
Dragă bebelușule, care încă nu ai nicio grijă și nu știi prea multe despre durere și viața în lumea aceasta cu păcat, ține minte și tu cu mine făgăduința că ești în grija Dumnezeului atotputernic! Și că El e neschimbător. Vrea să te sprijine, și să te poarte în brațele Lui, și să te mântuiască!
Același lucru e valabil și în dreptul meu. Mă cunoaște de când eram la rândul meu în burtica mamei mele. Și drumul pe care m-a condus până aici m-a adus aproape de punctul în care devin mamă. Ce minunat că avem asigurarea că va fi și pe mai departe cu mine, cu noi ca părinți, ne va sprijini și ne va mântui
versetesarcina_imagini22
Doamne Dumnezeule, multe sunt minunile şi planurile Tale pentru mine: nimeni nu se poate asemăna cu Tine. Aş vrea să le vestesc şi să le trâmbiţez, dar numărul lor este prea mare, ca să le povestesc.
Psalmul 40:5
Nu am putut să nu includ acest verset în listă. Poate te întrebi de ce… Nu e foarte semnificativ pentru experiența sarcinii și a nașterii. E frumos, dar nu neapărat unul dintre versetele pe care oricine îl poate recita încurajând pe alții. Deci?
Ei bine, motivul este unul personal. M-am legat de versetul acesta pentru că este făgăduința mea pentru anul 2017. Eram destul de obosită, descurajată și îngrijorată la început de an. Nu știam în ce fel se vor rezolva multe probleme legate de naștere și pregătirile pentru a deveni părinți. În cadrul acesta am primit făgăduința că voi vedea minuni anul acesta. Că Domnul are un plan pentru mine. Și îl voi cunoaște. Că la finalul acestui an numărul minunilor de care am avut parte va fi prea mare pentru a putea fi povestite.
Indiferent unde ești în drumul tău și cum te simți, poți și tu să ceri împlinirea acestei promisiuni divine în viața ta!
versetesarcina_imagini23
Îndrăzneala pe care o avem la El este că, dacă cerem ceva după voia Lui, ne ascultă. Şi, dacă ştim că ne ascultă, orice I-am cere, ştim că suntem stăpâni pe lucrurile pe care I le-am cerut.
1 Ioan 5:14-15
Nu îmi place să cer, sau să fiu nevoită să cer. Poate de teamă că nu voi primi, poate de mândria de a încerca să obțin prin forțe proprii ce am nevoie. Dar, în fața tronului divin, nu am dreptul să mă îndoiesc de caracterul Lui, de faptul că El, care are totul, vrea să îmi ofere tot ce e mai bun pentru mine. Totodată, orice sunt și am vine tot de la El. Ca urmare, vreau să învăț să îmi schimb atitudinea. Vreau să cer o minte nouă, care să ceară lucruri după voia Lui. Vreau apoi să cred cu credința unui copilaș că sunt stăpână pe ceea ce am cerut. Și că la momentul cel mai potrivit voi primi în mâini lucrul pe care deja sunt stăpână.
În plus, suntem încurajați să cerem lucruri mari, pe măsura Dumnezeului infinit pe care îl avem. Nimic nu e prea greu pentru El!
versetesarcina_imagini27
Căci Domnul Dumnezeu este un soare şi un scut, Domnul dă îndurare şi slavă, şi nu lipseşte de niciun bine pe cei ce duc o viaţă fără prihană.
Psalmul 84:11
Din tot acest verset, am evidențiat pentru mine partea care spune că Domnul nu lipsește de niciun bine pe cei ce duc o viață fără prihană. Recunosc că viața mea nu este fără greșeală, dar mă rog mereu rugăciunea lui David din psalmul 119: „fă-mă să trăiesc în neprihănirea cerută de Tine!” În felul acesta, prind curaj și cred că făgăduința aceasta poate fi valabilă și în dreptul meu.
Și eu, ce bine mai mare îmi pot dori decât o naștere fără complicații și un copilaș sănătos? Aleg să cred că nu voi fi lipsită de acest bine!
versetesarcina_imagini24
Domnul să te binecuvânteze şi să te păzească! Domnul să facă să lumineze Faţa Lui peste tine şi să Se îndure de tine! Domnul să-Şi înalţe Faţa peste tine şi să-ţi dea pacea!
Numeri 6:24-26
Din nou, am proaspătă în minte imaginea israeliților conduși prin pustie. Ce experiență să vezi norul prezenței lui Dumnezeu în mijlocul tău! Să vezi cum Domnul merge înaintea ta și îți luminează calea… Călăuzirea de care avem noi parte e poate rareori atât de vizibilă, dar avem făgăduința călăuzirii prin Duhul Sfânt, care e pas cu pas alături de noi. Prin El, suntem păziți și avem pacea Lui!
versetesarcina_imagini26
Căci Eu ştiu gândurile pe care le am cu privire la voi’, zice Domnul, ‘gânduri de pace, şi nu de nenorocire, ca să vă dau un viitor şi o nădejde.
Ieremia 29:11
Chiar în anul în care ne-am căsătorit, soțul meu a fost urmărit de acest verset. L-a primit ca făgăduință și ne-am prins de el. Atunci am observat prima dată că gândurile de pace pentru viitor pe care le are Domnul, le are pentru noi. Adică nu doar pentru unul din noi, ci pentru noi ca familie (deși încă nu eram familie). Acum, când noi include o a treia persoană, privim în urmă la făgăduința aceasta și cerem din nou împlinirea ei. Încredințăm mereu și mereu viitorul nostru providenței cerești.
versetesarcina_imagini28
Căutaţi mai întâi Împărăţia lui Dumnezeu şi neprihănirea Lui, şi toate aceste lucruri vi se vor da pe deasupra. Nu vă îngrijoraţi, dar, de ziua de mâine; căci ziua de mâine se va îngrijora de ea însăşi. Ajunge zilei necazul ei.
Matei 6:33-34
La final, vreau să închid lista cu o provocare pentru mine și pentru tine. Caută mai întâi neprihănirea Lui. Caută mai întâi să faci voia Lui, oriunde te-ar duce asta. Și crede că El se va îngriji de ceea ce ai nevoie. Mai ales de ceea ce oricum nu poți controla. Și, în loc să te îngrijorezi pentru lucruri pe care oricum nu le poți controla sau schimba, acceptă pacea Lui în inima ta. Și lasă toate îngrijorările tale în mâinile Celui ce poate totul.
Încă ceva… Poate vrei și tu să ai versetele acestea la îndemână, să le ții în geantă și să îți aduci aminte de ele când ai nevoie de putere de sus. Pentru asta, am creat un document cu care poți merge să le imprimi. Am creat două variante: alb-negru și color. În curând va fi disponibil și un document cu versetele cu imagini pe fundal, așa cum sunt în dreptul versetelor mai sus.

Am ratat vreun verset important legat de subiectul acesta? Sau ai vreun verset mai semnificativ în minte? Scrie în comentarii! Mi-ar fi drag să începem o conversație legat de Cuvânt…

